سلام دوستان رجیران .آموزش امروز رو با یک سوال شروع می کنم:آیا تا حالا تصمیم گرفتید وارد عرصه ی طراحی سایت های تجاری بشید؟اگر پاسخ شما مثبته پس در ادامهء این مطلب با ما همراه باشید از چندوچونه این کار مطلع شوید و بتوانید سایت تجاری خودتون رو راه اندازی کنید.

طراحی یا ساخت اینگونه سایت ها فرآیندهایی داره که باید طبق همون ها عمل کنیم تا یک وبسایت رو به وجود بیاریم. اما نکاتی هم وجود داره که با توجه به اونها میتونیم خیلی موفق تر عمل کنیم و راحت تر پا به عرصه ی طراحی این گونه سایت ها بذاریم. فقط تنها مواردی که باید خیلی بهش توجه کنیم دقت خیلی بالا و تمرین، تمرین و تمرین است!

هفت نکته طلائی در طراحی یک سایت تجاری

برای امروز ۷ مورد از اساسی ترین موارد رو انتخاب کردیم که اگه کمی زمان بذارید حتما کمک بزرگی میتونن به شما دوستان عزیز بکنن.

۱- تجارت + ایجاد حساب

ثبت معاملات مالی یک عامل کاملا حیاتی برای رسیدن به موفقیت در یک تجارت خوب است. شما هرگز نباید تمامی زمان خودتون رو صرف مدیریت کردن وبسایت بذارید بلکه باید طوری برنامه ریزی داشته باشید که بتونید مدت زمانی رو نیز صرف مطالعه ی کتب و یا مواردی پیرامون تجارتی که در آن قرار دارید بگذارید تا بتونین فرد موفقی باشید.
خوشبختانه ابزارهایی برای ذخیره ی درآمدهای شما از تجارت در وبسایت روی کار اومدن که میتونید با اطمینان به اونها کاربری خود را ایجاد کنید. این ابزارها همان درگاه های پرداختی مطمئنی هستند که امروزه با اونها سر و کار داریم و میتونیم به اونها اعتماد کنیم.

۲- انتخاب محیط های مناسب

انتخاب یک محیط مناسب میتونه کاری کنه که مدت زمان کارکرد رو کاهش بده و سرعت فرآیند رو بسیار بالا ببره. خوشبختانه وردپرس فریم ورک های بسیار زیادی داره که در اختیار کاربران خودش قرار میده.یکی از فریم ورک ها در ورپرس Whimsy Framework هستش که کارایی بسیار خوبی داره و میتونید در فعالیت هاتون در نظر بگیرید.برای اطلاعات بیشتر در مورد این ازونه به لینک آموزش فریم وردک whimsy مراجعه کنید.

دانلود صفحه افزونه

۳- پشتیبان گیری از همه چیز

از بین رفتن اطلاعات هم هزینه ی سنگینی داره هم باعث میشه مشتریان خودتون رو از دست بدید. برای همین بهترین راهی که میشه پیشنهاد کرد تهیه ی نسخه ی پشتیبان از تمامی سایت است که در صورت از بین رفتن احتمالی اطلاعات بشه اونها رو بازگردانی کرد و ضرر چندانی رو در پی نداشته باشه. افزونه های بسیار زیادی برای اینکار در وردپرس وجود داره که میتونید به راحتی با نصب اونها به صورت دوره ای و زمان دار بک آپ گیری نمایید.

۴- انتخاب بهترین هاست برای سایت های تجاری

کاربران همیشه در پی انتخاب بهترین هاست برای سایت خود هستند. خب این مسئله ی مهمی است. همونطور که قبلا هم توضیح داده شد انتخاب هاست مناسب خیلی در فرآیند کاری شما موثره. و یادتون باشه که باید از شرکت هاستینگی هاست تهیه کنید که پشتیبانی کامل و درستی رو بتونه در اختیار شما قرار بده!

۵- تشکیل دایره ای از افراد

شاید در ابتدای کار تصمیم بگیرید که تمامی کار رو به تنهایی انجام بدید و یه جورایی دوست داشته باشید که سایتتون فقط برای خودتون باشه اما بعد از گذر زمان و بزرگ تر شدن تجارت باید افراد خوب و با سوادی رو دور خودتون جمع کنید و از اونها نیز در امور استفاده کنید. به قول معروف اگه میخوای راهی رو سریع بری، تنها برو و اگه میخوای مسیر دوری رو بری، با افراد دیگری برو!

۶- توجه به مشتریان

توجه کردن به مشتریان یکی از بزرگترین درجات کاری در امر تجارت است. این امر دور از تمامی مزایایی که داره بزرگترین مزیتش اینه که مشتریان شما رو برای طولانی مدت در سایت شما نگه میداره. و این یعنی یک پیروزی برای شما!!!
همیشه سعی کنید صادق، قدرتمند (از لحاظ اطلاعات)، مهربان، با احترام برخورد کنید تا مشتریان شما احساس خوبی به شما و وبسایتتون داشته باشند.

۷- ساخت لیستی از ایمیل ها

باور کنید یا نه، استفاده از ایمیل ها بسیار موثر و قدرتمندانه است و همچنین بسیار مقرون به صرفه است. افراد وارد سایت شما میشن و میخوان در مورد مسئله و یا مشکلی با شما صحبت کنند اما اگه پست الکترونیک و صفحه ی ارتباطی با شما رو پیدا نکنند مطمئن باشید دیگه سراغ سایت شما نخواهند آمد!
برای اینکه ظاهر خوبی به سایت بدید میتونید از فرم های تماس مطمئن استفاده کنید که هم شما راحت تر باشید و هم مشتری شما راحت تر با شما ارتباط برقرار کنه.

شاید تمامی مواردی رو که امروز گفته شد بارها جداگانه شنیده باشید ولی جمع بندی امروز میتونه بهتون خیلی کمک کنه تا تمامی موارد خوب و اصلی رو در کنار همدیگه بیارید و بتونید وبسایت تجاری خیلی خوبی رو بسازید.

امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید