استفاده از Authentication در فایل های HTM و یا HTML
سه روش تائید کاربران که توسط ASP.NET ارائه شده است ، صرفا” در رابطه با فایل هائی که به عنوان بخشی از برنامه وب می باشند ، بکار گرفته می شود .فرم های وب ( فایل هائی با انشعاب aspx . ) ، ماژول ها ( فایل هائی با انشعاب asax . ) ، نمونه هائی در این زمینه می باشند. فرآیند فوق ، صفحات HTML ( فایل هائی با انشعاب HTM و یا HTML ) را شامل نمی گردد و مسئولیت آن بصورت پیش فرض به IIS ( در مقابل ASP.NET ) واگذار شده است. در صورتیکه فصد تائید کاربرانی ( استفاده از یکی از روش های Windows,Forms و Passport ) را داشته باشیم که به صفحات HTML از طریق برنامه وب دستیابی دارند ، می بایست این نوع فایل ها به ASP.NET executable ، مپ گردند .به منظور مپ نمودن فایل های html به ASP.NET executable ، پس از اجرای IIS مراحل زیر را دنبال می نمائیم :

انتخاب فولدر شامل برنامه وب و Properties از طریق Action Menu . در ادامه برنامه IIS ، جعبه محاوره ای Properties را نمایش خواهد داد

by

بر روی Directory Tab کلیک نموده و در ادامه گزینه Configuration را انتخاب می نمائیم . IIS در ادامه جعبه محاوره ای Application Configuration را نمایش خواهد داد :

hi

بر روی دکمه Add کلیک نموده و در ادامه IIS جعبه محاوره ای Add/Edit Application Extension Mapping را نمایش خواهد داد

ok

بر دکمه Browse کلیک نموده و فایل aspnet_isapi.dll را انتخاب می نمائیم .فایل فوق در دایرکتوری Windows Microsoft .Net Framework قرار داشته و مسیر آن مشابه زیر است :

nbl

. را در فیلد File Extension تایپ می نمائیم .

مراحل فوق ، برای فایل های با انشعاب html ، تکرار می گردد.