استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود . لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایت هایی که موضوع مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود .

مثال زیر دستور کلی لینک Nofollow را نشان می دهد.

az

همچنین اگر بخواهید کل لینک های یک سایت را nofollow کنیم می توانید از دستور زیر استفاده کنید.برای این کار لازم نیس تک تک لینک های سایتتان را nofollow کنید و کافی ست کد متا را در قسمت head سایت وارد کنید.

noh

همچنین لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند . متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند . اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.