احتمال عرضه آیفون ۸ با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار

تبلیغات
آیفون ۷ با ضمانت نامه اصلی
پکیج آزمون بین المللی CCNA
آمادگی ورود به بازار کار

هنوز مشخص نیست کوپرتینویی‌ها چه تدارکی برای تولد ۱۰ سالگی آیفون دیده‌اند. شایعات مختلفی در مورد گوشی موسوم به آیفون ۸ اپل وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از صفحه‌نمایش OLED و شارژ بی‌سیم است. با توجه به اطلاعات منتشرشده درباره‌ی این گوشی، تحلیل‌گران وال‌استریت بی‌کار ننشسته و هرکدام قیمت‌هایی برای این محصول اعلام کرده‌اند.

در جدیدترین پیش‌بینی‌ها، سیمونا جانکوفسکی از گلدمن ساکس آیفون‌های جدید اپل را بالای ۱۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده است. این تحلیل‌گر معتقد است آیفون ۸ نسخه‌ی ۳۲ بیتی نخواهد داشت و قیمت‌ مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن به ترتیب ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار خواهد بود. اگر این پیش‌بینی درست باشد، آیفون ۸ گران‌ترین گوشی اپل خواهد بود. جانکوفکسی معتقد است به دلیل استفاده از قابلیت‌های جدید و افزایش قیمت مواد اولیه، اپل احتمالا بیش از ۷۰ دلار در بحث تأمین قطعاتِ بیشتر هزینه خواهد کرد. با این حال این تحلیل‌گر پیش‌بینی می‌کند مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۸ افزایش قیمت ۱۳۰ دلاری نسبت به مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۷ تجربه کند.

گران‌ترین مدل آیفون عرضه‌شده تا به امروز، آیفون ۷ پلاس ۲۵۶ گیگابایتی است. این گوشی با قیمت ۹۶۹ دلار در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد. ماه گذشته تحلیل‌گران UBS در تحلیل قیمت برای آیفون ۸ اعداد متفاوتی با این تحلیل جدید داشتند. استیون میلونویچ از UBS دو مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی برای آیفون ۸ را محتمل می‌دانست. وی در تحلیل خود قیمتی بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ دلار برای مدل ۶۴ و قیمتی بین ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی پیش‌بینی کرده است.

بنابراین به نظر می‌رسد تولد ۱۰ سالگی آیفون، میزبان گران‌ترین آیفون عرضه‌شده خواهد بود. قطعا اپل به‌خوبی با شرایط سخت رقابت آشنا است؛ از این‌رو در قیمت‌گذاری محصول جدید خود رقابت با گلکسی اس ۸ را مد نظر قرار خواهد داد.