بله ، یکی از نکاتی که به هیچ عنوان نمی توان آن را انکار کرد تأثیر نام دامنه یا همان دامین سایت بر روی رتبه بندی صفحات وب توسط موتورهای جستجوگر است. مثلاً اگر سایت شما که در حقیقت در مثال این آموزش ما یک نمایشگاه ماشین است Car-sell.com و یا حتی carsell.com باشد خیلی صفحات سایت شما در رتبه بندی از طریق موتورهای جستجوگر در رتبه های بالاتری قرار می گیرد نسبت به سایت دیگری که آدرس آن sell4u.com است. پس سعی کنید اگر هنوز سایت خود را تاسیس نکرده اید و به دنبال یک دامین هستید در انتخاب آن از کلمات مرتبط با تجارت و موضوع سایت خود استفاده کنید.

بسیاری از دوستان در بخش تماس با ما سوال کرده بودند که آیا استفاده از دامین فارسی که توسط ایرنیک (IRNIC) عرضه می شود و البته مورد تائید موسسه آیکن ( ICANN ) نیز است را برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر پیشنهاد می کنید یا خیر ؟ بله ، اما توجه داشته باشید که در استفاده از این دامین باید خیلی با دقت عمل کنید و به نکات زیر را تا حد ممکن رعایت کنید.

دامنه فارسی خود را طوری انتخاب کنید که به راحتی کاربران سایت شما بتوانند برای مراجعات بعدی آن را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کنند و سعی کنید از نیم فاصله و کاراکترهایی که نیاز به استفاده از کلید های ترکیبی برای تایپ دارند در آن استفاده نکنید.
همانطور که می دانید دامنه های فارسی و دیگر زبان های مشابه به وسیله تبدیل کدهای یونی کد به ASCII پانی کد ( Punycode ) آدرس یکتا و مشابهی برای استفاده از سایت شما ایجاد می کنند که در ابتدای آن ها xn-- وجود دارد. سعی کنید در لینک ورودی گرفته شده از سایت های دیگر از این گونه آدرس دامنه استفاده نکنید و در لینک ها آدرس اصلی ( فارسی ) لینک شود. البته در گذشته تعدادی مشکل برای این کار مثل سازگار نبودن بعضی از مرورگر ها با اینگونه آدرس ها وجود داشت که خوشبختانه این روزها تمام موتورهای جستجوگر از دامنه هایی که در آن ها از حروف یونی کد استفاده شده است و برای پیدا کردن سرور آن ها هیچگونه مشکلی ندارند.
چون استفاده از اینگونه دامنه ها و اصلاً امکان استفاده از آن ها به تازگی ایجاد شده است پس سعی کنید تا جای ممکن آدرس های دامنه کوتاه تری را برای سایت خود انتخاب کنید مثل ماشین.com و …
در نام دامنه خود حتماً از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت خود استفاده کنید. مثلاً برای مثال گفته شده در این آموزش از کلمه ماشین در نام دامنه خود استفاده کنید.
و …

تنها با رعایت نکات بالا می توانید از دامنه های فارسی نیز به خوبی برای هرچه بیشتر شدن بازدید کنندگانی که سایت شما را موتورهای جستجوگر به آن ها معرفی کرده است استفاده کنید.