در این بخش می خواهیم نحوه ی  سریع سازی و بهینه سازی سایت را به شما  آموزش دهیم.

در صفحه اول سایت آدرس سایت خود را وارد کنید و بر روی دکمه go بزنید تا پس مدتی سایت مرجع بعد از آنالیز وبسایت شما اطلاعاتی درباره بهینه سازی سایت را در اختیارتان قرار دهد . در بالای صفحه دو رتبه page speed و yslow را مشاهده میکنید . بخش مهم بهینه سازی سایت , بهینه سازی بخش page speed ایت که باعث افزایش سرعت لود شما میشود . در جلوی این رتبه‌ها یه نوشته وجود دارد که به ترتیب :

Page load time: نشاندهنده زمان لود صفحه اصلی وب شماست که ممکن است بر اساس سرور‌های جی تی متریکس هر بار یک زمان را نشان دهد پس زیاد اهمیتی ندارد .

Total page size: که نشاندهنده حجم صفحه اول شماست که بسیار مهم بوده و با انجام فرآیندهای بهینه سازی سایت باید حجم را کاهش دهید .

Total number of requests: نشاندهنده تعداد درخواست‌های انجام شده برای بالا آمدن صفحه اصلی سایت شماست .
حال برای افزایش سرعت لود و کاهش زمان لود صفحه باید خطاهایی که در تست‌هایی که جی تی متریکس در حدود ۳۰ بخش از سایت در بخش page speed به عمل می‌آورد برطرف کنید . دقت داشته باشید که برخی از خطاها را نمیتوان در هر سایتی برطرف کرد زیرا باعث به هم ریختگی سایت شما میشود در ادامه آموزش بهینه سازی سایت به آموزش چگونگی برطرف کردن این خطاها میپردازیم :

۱٫ Serve scaled images : در این بخش از شما خواسته میشود تا عکس‌های مختلف که سایز اصلی شان چیز دیگری است با سایز ادیت شده در سایت قرار ندهید برای برطرف کردن این بخش عکس اصلی خودتان را در سایت زیر باز کنید .

http://pixlr.com/editor/

و سپس از بخش image>>>resize سایز مورد نظر عکستان را انتخاب کرده و سپس عکس را در کامپیوتر ذخیره کرده و آپلود کنید و جایگزین لینک قبلی کنید تا عکس در کد ریساز نشده و  این بخش برطرف شود .

۲٫ Put CSS in the document head : در این بخش از شما خواسته میشود استایل‌ها و سی اس اس‌ها را به بخش head قالب خود وارد کنید بنابراین اگر سی اس اس‌ها را اشتباها در بخش بادی قالب و … قرار دادید به بخش head منتقل کنید تا این بخش نیز برطرف شود .

۳٫ Minimize redirects : در این بخش از شما خواسته میشود که اگر در سایتتان لینکی را به جای دیگر redirect میکنید تعداد این لینک‌ها را کاهش دهید و به صفر برسانید برای این کار از‌هاست خود در بخش domains به بخش redirects رفته و کلیه ریدایرکت‌هایی که برای سایت قرار دادید را حذف کنید .