در این قسمت می خواهیم نحوه ی ساخت  فایل humans.txt  را به شما آموزش دهیم .  همان طور که قبلاً گفته شد ، فایل robots.txt ، مخصوص روبات‌های موتور‌های جستجوی مختلف بود . اما برعکس آن فایل humans.txt مخصوص انسان‌هاست و این فایل شامل مشخصاتی درباره سایت و ادمین آن است که باید در روت‌هاست آپلود شود . در ادامه به بررسی نحوه ساخت فایل humans.txt و آموزش کامل آن میپردازیم .
همانطور که گفته شد فایل humans.txt مخصوص انسان‌هاست پس ربات گوگل کاری به آن ندارد و قالب خاصی مثل فایل robots.txt برای آن وجود ندارد . اما با توجه به اینکه خود سایت گوگل نیز اقدام به ساخت این فایل کرده است پس میتوان نتیجه گرفت که وجود این فایل برای هر سایتی لازم است . برای ساخت فایل humans.txt شما در یک حالت کلی به این شیوه عمل کنید . در بخش اول مطابق نوشته زیر ، نام مدیر یا مدیران و همچنین ایمیل و نام کشورتون رو به شکل زیر بنویسید :

/* TEAM */ Chefs: name modir Contact: info [at] regiran.com From: Iranدر بخش بعد میتوانید متنی برای تشکر از کاربران بنویسید :

/* THANKS */ Thanks to all Iranian webmaster for their`s donates.و در بخش آخر زبان سایت خود را بنویسید :

/* SITE */ Languagepersian / Farsi

لازم به ذکر است که این یک روال کلی برای ساخت فایل humans.txt هست و هر فایل هیومن میتواند شکلی جداگانه و مخصوص نسبت به بقیه داشته باشد و هیچ اشکالی هم ندارد اما باید مطلب ذکر شده بیش و کم در آن آورده شود .