در این بخش می خواهیم به شما سئو کردن قالب سایت را آموزش دهیم.در اولین بخش از آموزش سئو قالب به بررسی عکس‌های قالب و سئو کد عکس‌ها میپردازیم . عکس‌هایی که شما در قالب میزارید باید دارای عنوان یا همان title ، توضیح کوتاه یا همان ویژگی alt و همچنین سایز مشخص یا همان ویژگی height و width در کدشان باشند . در ادامه آموزش ابتدا نحوه قرار دادن طول و عرض و پس از آن عنوان و توضیح را به شما خواهیم گفت .
در ابتدای کار برای قرار دادن طول و عرض برای عکس‌ها باید بدانید چه عکس‌هایی در قالب دارای طول و عرض نیستند برای اینکار به سایت GTmetrix | Website Speed and Performance Optimization رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید و بر روی واژه go کلیک کنید . صبر کنید تا gtmetrix سایت شما را آنالیز کند در پایان آنالیز صفحه ای مشاهده میکنید که مخصوص بهینه سازی سایت و افزایش سرعت لود است که پس از پایان آموزش‌های سئو آن را نیز آموزش خواهیم داد فعلا فقط یک بخش آن یعنی بخش Specify image dimensions که در بخش page speed قرار دارد و برای سئو مهم است را انجام میدهیم . با باز کردن این بخش لینک عکس‌هایی که در قالب طول و عرض ندارند به همراه طول و عرض واقعی آن‌ها در جلویشان نوشته شده است.
نوشته اول لینک عکس و اعداد جلوی نوشته Dimensions طول و عرض آن است که اولی عرض یا width و دومی‌ارتفاع یا height است . برای ایجاد طول و عرض برای هر تصویر در کد قالبتان لینک تصویر را جستجو کنید سپس کد روبرو را بعد از لینک عکس قرار دهید :
width=”16px” height=”10px”
در بخش‌های جلوی width و height به جای ۱۶ و ۱۰ طول و عرض درست تصویر را وارد کنید .
بعد از ایجاد طول و عرض تصاویر نوبت به ایجاد ویژگی alt و title برای تصاویر میرسد برای اینکار همانند بالا باید مشخص کنید کدام عکس‌ها این ویژگی‌ها را ندارند برای این منظور به سایت Check My SEO and Free SEO Tools – Website SEO Tool رفته و آدرس سایت خود را وارد کنید و گزینه chek seo source را بزنید در صفحه باز شده در پایین صفحه لیست عکس‌هایی که دارای ویژگی alt یا title نیستند نمایش داده میشود . برای رفع این مشکل وارد کد قالبتان شده و لینک عکس‌ها را سرچ کنید و کد زیر را قبل از طول و عرض تصویر و بعد از لینک آن قرار دهید .
title=” ” alt=” “

در جلوی alt و title عنوان مناسب برای عکس بنویسید برای مثال:
alt=”رجیران”
دقت کنید که از عنوان‌های اسپم استفاده نکنید .