تا به حال سعی کردید که ریدایرکت کنید؟آیا شناخت کافی از واژه ریدایرکت دارید؟با اهمیت ریدایرکت اشنا هستید؟در این مقاله به صورت کامل به تشریح مفهوم ریدایرکت،اهمیت اون و ریدایرکت ۳۰۱ صحبت می کنیم

آشنایی با مفهوم ریدایرکت و ساخت ریدایرکت ۳۰۱

ریدایرکت چیست؟

بارها  راجع به ریدایرکت در وردپرس صحبت کردیم.به ساده ترین زبان، میشه گفت که ریدایرکت نمایش یک صفحه حاوی پیام به جای صفحه ای هست که توسط کاربری مورد جست وجو واقع شده اما یافته نشده.انواع مختلفی ریدایرکت وجود داره.ریدایرکت ۳۰۱،۳۰۲ ،۳۰۷ و …

در این مقاله برای سادگی مبحث و حفظ کوتاهیی مطلب،به ریدایرکت ۳۰۱ که از مهم ترین ریدایرکت هاست می پردازیم.

ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چه اهمیتی دارد؟

این ریدایرکت بسیار کاربردیه و زمانی استفاده میشه که شما بخواید کاربر رو از پیجی که قبلا جا به جا شده و در حال حاضر موجود نیست،به صفحه ای دیگه هدایت کنید.یکی از رایج ترین کاربرد این ریدایرکت،هدایت کاربرا از پست های قدیمی ،به یک پست جدید دلخواهه.در واقع هر مدیر سایتی باید قبل از حذف یک مطلب از سایت،برای یک ریدایرکت کاربردی برنامه ریزی کنه تا کاربر رو به سمت مطلبی دیگه هدایت کنه و نرخ خروجی سایتش رو کاهش بده.ای بسا مبحث ریدایرکت اهمیت ویژه ای در بحث سئو داره.

حالا در صورتی که مدیران سایت به ریدایرکت ها بی توجه باشن چه اتفاقی میفته؟

در این زمانه که کاربران با خطای معروف ۴۰۴ مواجه میشن که صفحه ی مورد نظر شما یافت نشده!این همون تاثیری هست که ممکنه بر سئوی سایت داشته باشه.با این اوصاف با اهمیت ریدایرکت ۳۰۱ آشنا شدید.

به عنوان سخن پایانی در این بخش از پست امروز باید بگم که این ریدایرکت به موتورهای جست و جو گر و کاربرانی که به صورت مستقیم از طریق مرورگر ها افدام به جست وجوی صفحع ای از سایت شما می کنن،اعلام می کنه که پست قبلی موجود نیست و به جای اون،کاربران رو به سمت پیج جدید هدایت می کنه.

در واقع این ریدایرکت به شما کمک می کنه که ترافیک  پست های قدیمی و بک لینک هایی که قبلا ساخته شده به همون صورت پابرجا بمونه و به صفحه جدید منتقل شه.

آموزش ساحت ریدایرکت با استفاده از افزونه ها:

برای ساخت ریدایرکت با استفاده از افزونه،قبلا به صورت مفصل توضیحاتی رو ارائه دادیم.

ساخت ریدایرکت با استفاده از فایل .htaccess

با استفاده از فایل .htaccess ،می تونید خیلی سریع ریدایرکت بسازید.

نکته:توجه داشته باشید که فایل .htaccess وردپرس از فایل های اساسی وردپرسه و یک خطا در بین کد های اون باعث میشه که سایت از دسترس خارج شه.لذا قبل از ایجاد هر نوع تغییری باید با خطاهای داخلی سرور آشنا باشید.

به علاوه قبل از ایجاد هر نوع تغییری از سایت خودتون بک آپ تهیه کنید.(نحوه بک آپ گیری در وردپرس)

برای دیدن فایل htaccess لازمه که از طریق شناسه های FTP به سایتتون متصل شید.در صورتی که این فایل رو نمیتونید ببینید قبل از هر کاری با خطاهای فایل htaccess  آشنا شید.

از نرم افزاری مثل نوت پد استفاده کنید و فایل رو باز کنید.در انتهای کد های موجود در فایل،یک کد ساده و دلخواه رو قرار بدید.به عنوان مثال کد زیر نمونه ای کد های موجود برای ریدایرکت کاربران از پست های قدیمی به سمت پست های جدیده:

۱
۲
۳
۴
</pre>
<p class="name post-title entry-title">RewriteEngine OnRedirect 301 /a-very-old-post/ http://yoursite.com/a-very-new-post/</p>
<pre>

بعد از این که کد رو در ادامه کد های موجود پیست کردید فایل رو مجددا سیو کنید.در این صورت سایت شما مجهز به ریدایرکت ۳۰۱ میشه.

بعد از این کار،برای حفظ امنیت این فایل از دسترسی های پیش بینی نشده،می تونید از کد زیر در آخر کد های درج شده در فایل استفاده کنید:

۱
۲
۳
۴
</pre>
<p class="name post-title entry-title"><files ~ "^.*\.([Hh][Tt][Aa])">order allow,denydeny from allsatisfy all</files></p>
<pre>

امیدوارم از این مطلب استفاده کافی رو برده باشید.