سلام دوستان وقت شما بخیر . امیدوارم سالم و سلامت آماده یک آموزش وردپرس دیگر در رجیرانباشید چون برای شما موارد بسیار خوب و مهمی اماده شده است.در این اموزش وردپرس قصد داریم کمی در مورد خطاهای وردپرس صحبت کنیم.در این قسمت قصد داریم آموزش رفع خطای ۴۰۴ پیوند های یکتا در لوکال هاست را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و در این مورد صحبت کنیم . پس تا انتها با من همراه باشید تا یکی دیگر از این ارور های وردپرس را بررسی کرده و به اتمام برسانیم .

آموزش رفع خطای ۴۰۴ پیوند های یکتا در لوکال هاست

دوستان عزیز اگر به تازگی محیط لوکال را برای وب سایت وردپرسی برای خود راه اندازی کرده باشید ممکن است به این مشکل برخورد کرده باشید که باز کردن لینک نوشته های موجود در وردپرس و یا کلیه ی CMS ها و اسکریپت هایی که از ساختار سفارشی به عنوان لینک های خود استفاده می کنند منجر به خطای ۴۰۴ not found شود و در واقع قادر به استفاده از پیوند های یکتا نمی باشید و این یک مشکل در وردپرس و البته در لوکال هاست است . دلیل این مشکل بسیار واضح و راه حل آن نیز بسیار ساده است پس تا انتها با من باشید تا همه را بررسی کنیم.

خب دوستان در این قسمت مشکل از اینجا ناشی میشود که برای استفاده از ساختار های دلخواهی همچون پیوند های یکتای وردپرس، لازم است ماژول mod_rewrite روی آپاچی فعال باشد و شما در صورتی که این مورد را فعال نکرده باشید قطعا به مشکل خواهید خورد. بنابراین فعال نبودن این ماژول منجر به برخورد به خطای ۴۰۴ و کار نکردن ساختار دلخواه لینک ها در سرور آپاچی شما خواهد شد. راه حل هم که ساده است! باید mod_rewrite را بر روی محیط لوکال هاست فعال کنید.اما روش این کار به چه صورت است؟ در ادامه خواهیم گفت

دوستان برای شروع این کار در سرور های مجازی ابتدا نحوه ی فعال کردن Mod_rewrite را در WAMP به شما آموزش خواهیم داد و سپس روش کلی انجام این کار را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.پس حتما ادامه دهید

آموزش فعال کردن mod_rewrite در WAMP

در ابتدا باید توجه کنید که فعال کردن این ماژول در ومپ بسیار ساده است.برای این منظور باید دقیقا به صورت گام به گام عمل کنید پس ابتدا روی آیکن wamp در تسک بار ویندوز در سیستم خود کلیک کنید تا منوی مربوط به این نرم افزار باز شود. سپس از منوی Apache به زیر منوی Apache modules بروید و در این قسمت در لیست ماژول های موجود rewrite_module را پیدا کرده و آن را فعال کنید.که کاری بسیار ساده است .

خب پس از انجام اعمال کفته شده در این قسمت در پایان مجددا روی آیکن WAMP کلیک کرده و با انتخاب گزینه ی Restart All Services یک بار ومپ را ری استارت کنید. البته در حالت عادی هم تغییرات اعمال میشود ولی خب این کار جهت احتیاط بسیار خوب و مناسب است.پس حتما ان را انجام دهید.

خب دوستان حالا میرسیم به روش عمومی این کار در تمامی سرور ها که به صورت زیر است:

روش عمومی فعال کردن mod_rewrite در آپاچی

خب دوستان روشی که در بالا به شما گفته شد و بررسی کردیم یک روش مختص سرور ومپ بود بنابراین استفاده از شیوه ی فوق ممکن است در سایر نرم افزار های مشابه میسر نباشد و سایر موارد مشابه با این روش عمل نکنند. در این حالت باید mod_rewrite را به صورت دستی از طریق فایل httpd.conf فعال کنید. برای انجام این کار ابتدا باید فایل httpd.conf رو پیدا کنید . بسته به نرم افزاری که برای راه اندازی محیط لوکال استفاده کرده باشید، مسیر این فایل متفاوت خواهد بود ، مثلا برای مسترکد که از ومپ استفاده کرده، این فایل در مسیر زیر قابل دسترس خواهد بود :

C:\wamp\bin\apache\apache2.4.9\conf\httpd.conf

خب حالاکه مکان این فایل را یافتید کاری که باید انجام بدهید این است که فایل httpd.conf را جهت ویرایش باز کنید. سپس کد زیر را در آن پیدا کنید :

#LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so

خب دوستان عزیز حالا بعد از یافتن این مورد حالا باید علامت نامبرساین (#) را از ابتدای این خط حذف کنید . فقط توجه کنید که همین مورد را حذف کنید و چیز دیگری را تغییر ندهید.دوستان در این قسمت به طور عمومی، پس از اعمال تغییر بالا و ریست کردن آپاچی، پیوند های یکتا باید به درستی کار کنند اما در صورتی که هنوز هم در این زمینه مشکل دارید، کافی است در فایل ذکر شده به دنبال عبارت AllowOverride none بگردید و آن را تبدیل به AllowOverride all کنید و پس از ذخیره ی تغییرات مجددا آپاچی را ری استارت کنید.حالا باید صد در صد مشکل شما با سرور آپاچی حل شده باشد و شما بتوانید کار های خود را به خوبی روی آن صورت دهید.

خب دوستان این آموزش وردپرس هم در این قسمت به پایان رسید.خیلی ممنونم از همراهی شما در این قسمت و تا اینجای کار.امیدوارم این آموزش وردپرس بتواند شما را در رسیدن به اهداف خود یاری دهد.در ادامه هم حتما با من همراه باشید دوستان.برای شما موارد بسیار خوب و مهمی را آماده کرده ایم.

موفق و پیروز و سربلند باشید دوستان.در صورت داشتن سوالی و مورد در این اموزش وردپرس حتما آن را با من در میان بگذارید تا بتوانید از پشتیبانی بسیار خوب رجیران بهره مند شوید.گرفتن نسخه پشتیبان برای شما در وب سایت در صورت تغییر کد ها را حتما فراموش نکنید.چون بسیار مهم است.