سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز اموزش های وردپرس . امیدوارم حالتون خوب باشد
دوستان عزیز وجود فرم تماس در هر وب سایتی یک امر ضروری و لازم می باشد که شما دوستان عزیز که وب سایت وردپرسی تان دارای فرم تماس نیست می توانید به راحتی با روش های مختلفی که وجود دارد فرم تماس ایجاد نمایید . شما دوستان می توانید با استفاده از کدهای وردپرس و یا با استفاده از افزونه های وردپرس این فرم تماس را ایجاد نمایید که استفاده از افزونه برای ایجاد فرم تماس یک راه ساده ای است . در این بیشتر کاربران می خواهند که اطلاعات ارسال شده از طریق فرم تماس به جای ایمیل کردن در پایگاه داده وردپرس ذخیره کنند ، دوستان این ذخیره کردن اطلاعات در پایگاه داده وردپرس یک راه بسیار خوبی است زیرا از این طریق می توانید اطلاعات ارسال شده کاربران تان را در بخش مدیریت وردپرس می توانید بررسی کنید . دوستان امروز افزونه ای را برای شما دوستان معرفی می کنم که با استفاده از این افزونه می توانید دو هدف را در پیش بگیرید اول اینکه فرم تماس داشته باشید و همچنین اطلاعات که توسط کاربران از طریق فرم تماس ارسال شده است در پایگاه داده وردپرس ذخیره نمایید ، پس شما عزیزانی که می خواهید این کار را انجام دهید در این اموزش وردپرس همراه من باشید .

دوستان عزیز با استفاده از افزونه کاربردی که امروز برای شما معرفی می کنم می توانید شما عزیزان تمامی اطلاعات و داده های فرم تماس را در پایگاه داده وب سایت وردپرس خود ذخیره نمایید و مزیتی که این افزونه دارد به شما این امکان را می دهد که شما اطلاعات را بتوانید با استفاده از کد کوتاه نشان دهید و با استفاد از این افزونه در وب سایت خود ، شما اطلاعات کاربران تان را به دلیل مشکلات سروری و مسایل دیگر از دست نمی دهید . دوستان عزیز این افزونه ویژگی ها و قابلیت های بسیاری از جمله :

  • به آسانی می توان ارسال ها را حذف نمود
  • امکان برون ریزی اطلاعات با فرمت اکسل و …
  • امکان نمایش اطلاعات ذخیره شده در برگه ها
  • امکان ذخیره سازی اطلاعات از طریق افزونه های تماس مانند ontact Form 7، Gravity Forms ، Fast Secure Contact Form

شما دوستان عزیزی که تمایل دارید این افزونه را دریافت نمایید و در وب سایت ودرپرس خود نصب کنید ، می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید و افزونه را دانلود کنید :
دانلود افزونه Contact Form DB

خب دوستان عزیز پس از این که شما عزیزان این افزونه را دریافت کردید ، حال نوبت آن است که افزونه در بخش پنل مدیریتی وردپرس خود نصب نمایید و در نهایت پس از فعال سازی افزونه ، به سراغ تنظیمات افزونه بروید که عزیزان در ادامه نحوه ذخیره سازی اطلاعات در پایگاه داده وردپرس را برای شما عزیزان بیان می کنم .

تنظیمات افزونه وردپرس :

شما دوستان عزیز پس از این که افزونه را فعال نمودید ، به بخش تنظیمات Contact Form DB که در پنل مدیریتی است مراجعه نمایید پس از این که تنظیمات این بخش باز شد شما باید افزونه ای را که می خواهید اطلاعات ارسالیش در پایگاه داده ذخیره شود را مشخص کنید و بر روی true تنظیم نمایید ، در این صورت اطلاعات تمامی افزونه هایی که در مقابل آنها true قرار گرفته است ذخیره می شود . حال دوستان عزیز برای انجام تنظیمات بخش های مختلف افزونه دقت نمایید :

Can See Submission data : شما دوستان عزیز در این بخش تعیین می کنید که چه افرادی می توانند اطلاعات ارسالی را مشاهده کنند .
Can See Submission when using Shortcodes : دوستان عزیز این بخش برای این است که زمانی که شما از کد کوتاه برای نشان داده اطلاعات استفاده می کنید تعیین کنید که چه افرادی اجازه دیدن آن را داشته باشند و بتوانند مشاهده کنند .
Can Edit/Delete Submission data : دوستان عزیز در این بخش تعیین می کنید که چه افرادی می توانند اطلاعات را حذف و یا ویرایش کنند .
Allow RSS URLs : دوستان عزیز اگر شما این گزینه را انتخاب کنید ، تمامی اطلاعاتی که از طریق کاربران ارسال شده ، از طریق rss برای تمامی افراد قابل دسترسی می باشد ، دقت کنید برای فعال سازی این گزینه .
Timezone : دوستان عزیز شما در این بخش منطقه زمانی خود را تعیین کنید و این گزینه برای نمایش زمان و تاریخ ارسال فرم استفاده می شود .
Maximum Number of rows : دوستان عزیز شما می توانید در این بخش تعداد سطرها را برای فراخوانی و همچنین نمایش در قسمت مدیریت انتخاب کنید.

خب دوستان عزیز پس از این که شما عزیزان این تنظیمات را انجام دادید و باقی تنظیمات هم مشخص است ، پس از انجام تغییرات مطابق نظر خودتان و ذخیره سازی ان ها ، کار شما به پایان رسیده است ، به همین راحتی !!!! و از این به بعد اطلاعات در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره می شود و شما می توانید به راحتی اطلاعات ارسالی از طرف کاربران تان را مدیریت و ذخیره سازی نمایید و برای این که بتوانید به اطلاعات ارسالی دسترسی داشته باشید باید به قسمت Contact Form DB بروید و مشاهده کنید .

خب دوستان عزیز لازم است در انتهای این آموزش افزونه وردپرس این را هم بیان کنم که این افزونه مزیت این را دارد که اطلاعات تمامی فرم های موجود در وب سایت وردپرسی شما را ذخیره نماید ، خب دوستان عزیز که تمایل دارید اطلاعات مربوط به فرم های مختلف در وب سایت وردپرسی خود را در پایگاه داده وردپرس ذخیره نمایید ، باید از این افزونه کاربردی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی اطلاعات ارسالی را مدیریت نمایید . دوستان عزیز یکی دیگر از آموزش های افزونه کاربردی وردپرس به پایان رسید ، از این که شما همراه این اموزش وردپرس بودید ، سپاسگزارم .
دوستان عزیز با اموزش های دیگر وردپرس رجیران همراه ما باشید . پیروز و سر بلند باشید .