با آموزش آموزش بهینه سازی پایگاه داده با WP-Optimize در خدمتتان هستیم. به مرور زمان با توسعه وبسایت های وردپرسی اطلاعاتی در حومه این شهر بزرگ جمع می شوند که دیگر نیازی به آن ها وجود ندارد اما سبب اشغال و کاهش بازده کارکرد وردپرس می شود. از رونوشت های پست های قدیمی تا نظرات اسپم، همه ی این اطلاعات غیر ضروری اگر در دوره های زمانی متعدد و مرتب اقدام به حذف و سازماندهی آن ها نشود موجب کند شدن و ایجاد اختلال در ایت شما می شود. نقصی که در اولین نقطه پایگاه داده شما را هدف میگیرد. برای رفع این مشکل و یا پیشگیری از آن نیازی به مراجعه به PHPMyAdmin نیست  این امر که انجام آن به صورت دستی گاهی خطرناک است  شما با یکی از افزونه های بهینه ساز دیتا این امکان وجود دارد که به راحتی از شر اطلاعات ناخواسته رها شوید.

 

یکی از این افزونه ها WP-Optimize نام دارد که به راحتی نگهبان پایگاه داده سایت وردپرسی می شود. این افزونه شما را به راحتی از اثر به جا مانده از افزونه های حذفی و دیگراطلاعات بی ارزش را پاک می کند و پایگاه داده شما را از درهم بودن در می آورد.

به خاطر داته باشید که همیشه قبل از شروع عمل بهینه سازی پایگاه داده یک پشتیبان از دیتا بیس خود بگیرید برای آموزش بیشتر به مطلب نحوه بک آپ گرفتن از سایت ( نسخه پشتیبان Backup ) مراجعه نمایید.

از نکات قوت افزونه وردپرس اپتیمایز می توان با سادگی آن اشاره کرد که نیاز به تنظیمات خاصی برای پاک کردن اطلاعات اضافی پایگاه داده وجود ندارد

ابتدا افزونه WP-Optimize  را از مخزن وردپرس دانلود و نصب نمایید و فعال کنید.

پس از فعال سازی افزونه بخش WP-Optimize  در پیشخوان شما فعال می شود. با کلیک بر نام WP-Optimize  به صفحه مدیریت افزونه منتقل می شوید. در سمت چپ تصویر زیر به راحتی می توانید موارد برای پاکسازی را انتخاب کنید این عمل را با احتیاط انتخاب تا در صورتی که نسبت به حیاتی بودن داده ای شک داشتید حذف نشود. پس از انتخاب در قسمت راست تصویر با کلیک بر دکمه آبی رنگ Progcess  عملیات بهینه سازی انجام می شود.
در قسمت تنظیمات افزونه با نام Settings نیز می توانید برای عمل بهینه سازی را به صورت خودکار در بازه های زمانی مشخص بر عهده این افزونه قرار دهید و همچنین می توانید حداکثر زمان نگهداری اطلاعات بی ارزش را تعیین نمایید.

 

اطلاعات بیشتر و دانلود افزونه WP-Optimize از مخزن وردپرس

امیدواریم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.