با سلام خدمت شما دوستان و همراهان بزرگوار . امیدوارم حالتون خوب باشد . دوستان عزیز با آموزش جدیدی از وردپرس در خدمت شما هستم ، شما هم در این آموزش وردپرس تا انتها همراه من باشید . دوستان برای این که قالب وردپرس شما بتواند به خوبی عمل نماید باید چندین افزونه که لازم و ضروری برای قالب وردپرس هستند را نصب نمایید ، بعضی از این افزونه ها امکاناتی را همانند سئو وردپرس ، نمایش مطالب محبوب در وب سایت و همچنین نمایش آمار بازدید وب سایت و …. در قسمت های مختلف پوسته کاربرد دارند و یکی از رایج ترین روش ها برای اطلاع رسانی به مدیر سایت برای نصب افزونه های ضروری ،قرار دادن فایل راهنما با افزونه های ضروری در فایل قالب وردپرس می باشد که برای پوسته های تجاری از این روش استفاده می کنند و در پوسته های معمولی فقط نام افزونه را می برند و توضیحات دیگری لازم نیست ، حال در این مطلب به معرفی قطعه کد لازم برای نمایش فعال نبودن افزونه های وردپرس مورد نیاز قالب نصب شده در وردپرس ، می پردازم  به ادامه مطالب دقت نمایید .

آموزش اطلاع رسانی فعال نبودن افزونه ای در وردپرس

اگر شما دوستان پوسته خارجی نال نشده را از وب سایت اصلی ان خریداری کردید ، و پس از این که شما قالب را بر روی هاست خود نصب نمودید ، با پیام های هشداری روبرو می شوید که در این پیام خطا از شما خواسته می شود که برای جلوگیری از خطا و عملکرد صحیح قالب ، افزونه هایی را که مورد نیاز قالب وردپرس می باشد را نصب نمایید ، این پیام های هشدار به صورت شرطی می باشد که اگر شما افزونه های لازم قالب وردپرس را نصب نمایید و فعال سازید با خطایی روبرو نمی شوید و اگر افزونه های لازم را نصب نکرده باشید و یا این افزونه ها غیرفغال باشند ، شما با پیام های هشدار روبرو می شوید ، پس در صورت مشاهده پیام های هشدار به آنها توجه نمایید و تغییرات لازمه را انجام دهید .

در ادامه برای شما دوستان عزیز قطعه کد مورد نظر را معرفی می کنم که شما دوستان قبل از قرار دادن این قطعه کد در قالب وردپرس خود ، ابتدا از فایل فانکشن پوسته وردپرس خود ، پشتیبان گیری نمایید که در صورت بروز خطا با قرار دادن این قطعه کد ، شما فایل پشتیبان را استفاده نمایید و در گام بعدی کدهای زیر را به ابتدای فایل functions.php قالب وردپرس خود اضافه نمایید ، توجه نمایید که این قابلیت برای نصب اولیه پوسته مورد نیاز است و برای پوسته های وردپرسی که برای مدت بسیاری کار می کنند و یا به درستی عمل می کنند ، لازم نمی باشد . این قطعه کد به صورت زیر می باشد :

۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۵
۱۶
۱۷
۱۸
۱۹
۲۰
۲۱
۲۲
۲۳
۲۴
۲۵
۲۶
۲۷
۲۸
۲۹
add_action('admin_notices', 'bigtheme');
function bigtheme(){
$plugin_messages = array();
include_once( ABSPATH . 'wp-admin/includes/plugin.php' );
// Download the Yoast WordPress SEO plugin
if(!is_plugin_active( 'wordpress-seo/wp-seo.php' )){
$plugin_messages[] = 'من';
}
if(!is_plugin_active( 'wordpress-popular-posts/wordpress-popular-posts.php' )){
$plugin_messages[] = 'پوسته جدید نیازمند نصب افزونه مطالب محبوب می باشد.';
}
if(count($plugin_messages) > 0){
echo '
<div id="message" class="error">';
echo "
<strong>افزونه های زیر را نصب کنید</strong>
";
foreach($plugin_messages as $message){
echo '
'.$message.'
';
}
echo '</div>
';
}
}

عملکرد این قطعه کد همانطور که گفتم  هشداری برای شما مدیران وردپرس می باشد که افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس خودتان را نصب وفعال سازید .

شما دوستانی که تازه قالب وردپرس دریافت کرده اید و به این کار می پردازید ، این قطعه کد را دریافت نمایید و در قالب وردپرس خود قرار دهید تا بتوانید یک وب سایت بدون نقص داشته باشید و افزونه های مورد نیاز قالب وردپرس را هم نصب نمایید و هم فعال سازید ، دوستان از این که شما با یکی دیگر از آموزش های وردپرس همراه من بودید متشکرم . با آموزش های بعدی وردپرس رجیران  همراه ما باشید

با آرزوی موفقیت برای شما دوستان همراه