با سلام خدمت دوستان خوب وعزیز ،شاد و سرحال هستید ؟ امیدوارم که این چنین باشد و اوقات خوبی را در پیش رو داشته باشید با اموزشی دیگر از اموزشهای mvc که در مورد آموزش اضافه کردن entity framework به پروژه مار ا همراهی کنید.

ایجاد برنامه ی وب و مدل های داده

اولین دیتابیس EF با ASP.NET MVC: ایجاد برنامه ی وب و مدل های داده

با استفاده از MVC ،Entity Framework و ASP.NET Scaffolding می توانید یک برنامه ی وب ایجاد کنید که یک اینترفیس برای دیتابیس موجود ارائه می دهد. این سری آموزش به شما نشان می دهد که چگونه به طور خودکار کدی تولید کنید که کاربرها را قادر سازد تا داده ای را که در جدول دیتابیس موجود است نمایش دهند، ویرایش کنند، ایجاد و یا حذف کنند. کد تولید شده با ستون های جدول دیتابیس مطابقت دارد.

این بخش از مجموعه روی ایجاد برنامه ی وب و تولید مدل های داده براساس جدول های دیتابیس شما تمرکز می کند.

ایجاد یک برنامه ی جدید وب ASP.NET

در یک راه حل جدید یا در همان راه حل پروژه ی دیتابیس، یک پروژه ی جدید در Visual Studio ایجاد کرده و الگوی ASP.NET Web Application  را انتخاب کنید. پروژه را با عنوان ContosoSite  نامگذاری کنید.

روی OK کلیک کنید.

در پنجره ی ASP.NET Project الگوی MVC را انتخاب کنید. شما در حال حاضر می توانید گزینه ی Host in the cloud را حذف کنید، زیرا بعدها برنامه را در Cloud اجرا می کنید. روی OK کلیک کنید تا برنامه را ایجاد کنید.

پروژه با فایل ها و فولدرهای پیش فرض ایجاد می شود.

در این آموزش شما از Entity Framework 6 استفاده خواهید کرد. شما می توانید ازطریق پنجره ی Manage NuGet Packages، ورژن Entity Framework را در پروژه ی خود چک کنید. اگر لازم است ورژن Entity Framework را آپدیت کنید.

تولید مدل ها

اکنون شما مدل های Entity Framework را از جدول های دیتابیس ایجاد خواهید کرد. این مدل ها گروه هایی هستند که برای کار با داده استفاده خواهید کرد. هر مدل جدولی را در دیتابیس منعکس می کند و حاوی پراپرتی هایی است که با ستون هایی در جدول مطابقت دارند.

روی فولدر Modelsراست کلیک کرده و Add و New Item را انتخاب کنید.

clip_image004[4]

در پنجره ی Add New Item در بند سمت چپ Data و از گزینه های بند مرکز ADO.NET Entity Data Model را انتخاب کنید. فایل جدید را با عنوان ContosoModel نامگذاری کنید.

روی Add کلیک کنید.

در Entity Data Model Wizard عبارت EF Designer from database را انتخاب کنید.

روی Next کلیک کنید.

اگر اتصالات دیتابیس دارید که در محیط توسعه ی شما تعریف شده، ممکن است یکی ازاین اتصالات از قبل انتخاب شده را مشاهده کنید. به هرحال می خواهید یک اتصال جدید با دیتابیسی که در بخش اول این آموزش ایجاد کردید، برقرار سازید. روی دکمه ی New Connection کلیک کنید.

در پنجره ی Connection Properties، نام سرور داخلی را ارائه بدهید، جایی که دیتابیس شما ایجاد شده بود (در این مورد). پس از ازائه ی نام سرور، ContosoUniversityData را از دیتابیس های موجود انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید.

اکنون پراپرتی های اتصال درست نمایش داده می شوند. شما می توانید از نام پیش فرض برای اتصال در فایل Web.Config استفاده کنید.

روی Next کلیک کنید.

Tables را انتخاب کنید  تا مدل هایی را برای هرسه نوع جدول تولید کنید.

روی Finish کلیک کنید.

اگر یک اخطار امنیتی دریافت کردید، OK را انتخاب کنید تا اجرای الگو را ادامه دهید. مدل ها از جدول های دیتابیس تولید می شوند و یک نمودار نمایش داده می شود که پراپرتی ها و ارتباطات بین جدول ها را نشان می دهد.

فولدر Models اکنون حاوی فایل های جدید مربوط به مدل ها می باشد که از دیتابیس تولید شدند.

فایل ContosoModel.Context.cs حاوی گروهی می باشد که از گروه DbContext استخراج می شود و یک پراپرتی برای هرگروه مدل ارائه می دهد که با یک جدول دیتابیس منطبق می باشد.

فایل های Course.cs، Enrollment.cs و Student.cs حاوی گروه هایی هستند که جدول های دیتابیس ها را نشان می دهد. شما در هنگام کار با scaffolding هم از گروه کانتکست و هم از گروه های مدل استفاده خواهید کرد.

قبل از جلو رفتن با این آموزش پروژه را بسازید. در بخش بعدی کدی را براساس مدل های داده تولید خواهید کرد. اما آن بخش نیز اگر پروژه ساخته نشده باشد، کار نخواهد کرد.