در این بخش می خواهیم به شما آموزش دهیم که لینک های سایت ما چگونه باشند و در چه شرایطی این لینک‌ها رتبه‌های بهتری در گوگل کسب میکنند در ادامه به برررسی بهترین نحوه قرار دادن لینک‌ها و آموزش تغییر آن در برخی مدیریت محتوا‌ها میپردازیم .در حالت کلی از نظر گوگل لینک‌هایی خوب هستند که بخشی از عنوان مطلب یا کلمات کلیدی آن مطلب در آن وجود داشته باشند . این برخلاف نظر برخی از وبمستر‌های ایرانی هست که فکر میکنند اگر لینک کوتاه تر باشد به مراتب رتبه آن بهتر است اما در واقع لینک‌های سایت باید بگونه ای انتخاب شوند که شامل بخشی از عنوان یا کلمات کلیدی به صورت فارسی باشند برای لینک انتخاب شده .
اگر مطلبی را در گوگل سرچ کنید خودتان نیز متوجه این تفاوت خواهید شد که سایت‌هایی که لینک‌های این چنینی دارند در نتایج گوگل نسبت به بقیه بالاتر هستند .
برای تغییر لینک‌ها به صورت گفته شده باید به تنظیمات سایت خود بروید و گزینه پیوند‌ها را به صورتی که بخش فارسی عنوان در آن ذکر شود در آورید .
برای مثال در مدیریت محتوای وردپرس شما باید به بخش تنظیمات>>> پیوند‌های یکتا بروید و در بین گزینه‌ها گزینه نام نوشته را انتخاب کنید .
یا در انجمن ساز وی بی پس از نصب وی بی سئو به بخش general setting>>>>url rewrite setting رفته و در کادر باز شده که مربوط به گزینه‌های پیوند است گزینه ۰۰۲ را انتخاب کنید .
دفت کنید که اگر مطالب سایتتان بسیار زیاد است و ایندکس بسیار بالایی در گوگل دارید این بخش را انجام ندهید زیرا که با عوض شدن لینک مطالب همه مطالب قبلی در گوگل لینکشان تغییر کرده و دچار ارور ۴۰۴ (not found ) میشوند و رتبه سایت شما برای مدتی در گوگل بسیار پایین می‌آید اما پس از گذشت زمان به رتبه ای بهتر از رتبه قبلی دست پیدا میکنید .