با سلام خدمت کاربران عزیز وگرامی امیدوارم که حالتون خوب باشه با یکی دیگر از اموزشهای وردپرس در مورد wp-confing.php   درخدمتتون هستم  یکی از مهم ترین فایل های وردپرس wp-confing.php هست.فایل های زیادی در وردپرس وجود داره ولی همون طور که می دونید برخی از اون های موضوعات قابل بحث تری رو در بردارن و مهم تر هستن.

بیس پیکره بندی وردپرس به فایل wp-confing.php مربوط می شه.بدون وجود این فایل وردپرس به سهولت کار نمی کنه و به عبارتی جوابگوی نیاز ما نیست.ابتدا به یه سری اطلاعات مقدماتی برای کار روی این فایل نیازدارید بدین منظور در این مقاله به بررسی این فایل و یک سری تکنیک های مفید می پردازیم.

گام اول هنگام تغییر فایل موردنظر : بک آپ گیری کامل از فایل [ بک آپ گرفتن از سایت وردپرس ]

در ادامه با خطا ها و تکنیک ها آشنا می شیم.
نبودن فایل wp-confing.php در وردپرس

وقتی که وردپرس رو برای اولین بار نصب می کنید فایلی به نام wp-confing.php وجود نداره و این موضوع کاملا طبیعیه.اغلب افرادی که تازه وردپرس رو نصب کردن این سوال رو می پرسن.فایل جایگزین اون به نام wp-confing-sampel.php هست که در محل ریشه قرار داره . در این فایل هر چیزی که مربوط به پیکره بندی و اساس سایت شماست وجود داره.خب برای این که فایل wp-confing.php رو داشته باشید و بتونید تغییرات اساسی رو روش پیاده کنید کافیه فایل رو rename کنید و سپس فایل قبلی رو یعنی فایل wp-confing-sampel.php رو از سرور پاک کنید. آموزش نصب وردپرس را برای اطلاعات بیشتر می تونید مطالعه کنید.

۱حالا یه فایل کامل رو در اختیار دارید و می تونید برای تغییرات مختلف روی فایل اقدام کنید.
مراقبت از فایل wp-confing.php

برای مراقبت از این فایل باید از فایل مهم دیگه ای در وردپرس وارد عمل شیم.که میتوانید برای  کسب اطلاعات بیشتر مطلب

ترفندهای کاربردی htaccess برای وردپرس را مطالعه نمایید.

تغییر موقعیت فایل wp-content

شاید بپرسید که چرا اصلا باید جای فایل رو تغییر بدیم و چه فایده ای داره.دلایل زیادی برای این کار وجود داره که مهم ترین اونا حفظ اطلاعات سایته.مثلا با آپدیت کردن وردپرس امکان از دست دادن مطالب قبلی وجود داره .برای حفظ اطلاعات افزونه ها،قالب های استفاده شده و پوشه آپلو دها و… بهتره که جای فولدر عوض شه.برای این کار ابتدا فولدر رو به مکان دلخواه جا به جا کنید وسپس برای این که وردپرس هم از تغییرات اعمالی آگاه باشه با کد زیر این تغییرات رو اعلام می کنیم.پس از درج کد محل جدید رو در کد ویرایش کنید.
۱

define( ‘WP_CONTENT_DIR’, dirname( __FILE__ ) . ‘path/to/wp-content’ );define( ‘WP_CONTENT_URL’, ‘http://’ . $_SERVER[‘HTTP_HOST’] . ‘/path/to/wp-content’ );
تغییر موقعیت فایل تنظیمات در وردپرس

وردپرس به صورت خودکار این قابلیت رو داره که تنظیمات اعمالی رو در هر جایی که باشه پیدا کنه و به اون عمل کنه.مثلا اگه شما فایل wp-config.php رو از public_html به home منتقل کنید وردپرس به سهولت می تونه فایل رو بازیابی کنه.اما گاهی اوقات این کار به هر دلیلی عملی نیست و یا شما دوست ندارید از تنظیمات اصلی استفاده کنید.بدین منظور اعمال زیر رو انجام بدید :

ابتدا فایل wp-config.php رو به مکان موردنظرتون انتقال بدید

سپس یک فایل جدید wp-config.php رو در محل نصب وردپرس ایجاد کنید و کد زیر رو در اون درج کنید.

توجه: در بخشی از کد عبارت ../path/to/wp-config.php” رو میبینید.همون طور که در گذشته هم طی تغییرات روی فایل های دیگه توضیح دادیم،باید مسیری رو که خودتون طی اون فایل رو انتقال دادید رو در این جا جایگزین کنید.
۱

define(‘ABSPATH’, dirname(__FILE__) . ‘/’);require_once(ABSPATH . ‘../path/to/wp-config.php’);
تغییر موقعیت فولدر پلاگین ها در وردپرس

محلی که پلاگین ها در اون قرار می گیرن پوشه ی wp-content هست.اگر احیانا مجبور به تغییرات خاصی در سایت شدید،می تونید به دلخواه محل پوشه رو عوض کنید.چرا که هیچ اجباری برای این موضوع وجود نداره و فولدر افزونه ها می تونه هر جایی قرار بگیره.
۱

define( ‘WP_PLUGIN_DIR’, dirname(__FILE__) . ‘/path/to/plugins’ );define( ‘WP_PLUGIN_URL’, ‘http://’ . $_SERVER[‘HTTP_HOST’] . ‘/path/to/plugins’ );

نکته: حتما هر دو خط کد رو رو در فایل wp-config تعریف کنید.در غیر این صورت حین استفاده از افزونه ها به مشکل بر می خورید.

در بخش بعدی با کد های بیشتری برای تغییر روی فایل wp-config.php اشنا می شید.