مدیر عامل شرکت Kaspersky ، جناب Eugene Kaspersky ، در کنفرانسی که در استرالیا برگزار شد گفت که ویندوز فون (ویندوز موبایل)، پلت فرم امن‏تری از IOS و Android است . در حالی که وی می گوید خطرناک ترین سناریو بر اساس گوشی های آیفون قابل پیاده سازیست!! ، ولی عملیاتی شدن آن را نیز بسیار کم احتمال میشمارد ، که میتوان آن را به خاطر ماهیت بسته و کنترل شده ی IOS است. این کارشناس امنیتی اشاره کرد: “مجرمان از طریق سیستم عامل iOS سواستفاده های زیادی کرده و این پلت فرم بسیار بسیار آسیب پذیر است.” ( دوستان عزیز آیفونی امیدوارم هر چه زودتر به فکر فروش سیب های گاز خورده خودتون باشید 😀 ) او همچنین اشاره کرد که اگر سناریویی با بدترین حالت اتفاق بیافتد و میلیون ها آیفون آلوده شود، هیچ آنتی ویروسی برای رفع مشکل وجود نخواهد داشت چرا که توسعه دهندگان حق ایجاد آن را ندارند.

البته دوستان عزیز اندرویدی هم خیلی خوشحال نباشند چون به گفته ی Kaspersky،اندروید با میلیونها حمله وحشیانه ( منظورش خیلی خطرناک هست !!) به اندازه IOS خطرناک است، در حالیکه ویندوز فون تا کنون بسیارامن مانده است ( اینجاست که دوستان عزیز ویندوزی خودم میتوانند دست قشنگرو بزنند !!). او همچنین توضیح داد که درصد بسیار بالایی از کاربران تلفن همراه (با توجه به آمار چیزی حدود ۹۷ درصد) فعالیت هایی را انجام می دهند که با انواع پسوورد سرو کار دارد(مثل بانکداری تلفن همراه) و با امکان فاش شدن این پسوورد ها ، این بخش به محلی برای تبهکاران تبدیل شده است که به دنبال آسیب پذیری برای نفوذ و انواع سواستفاده ها می گردند.

به گفته کسپرسکی، صرف نظر از پلت فرمی که استفاده می کنید یک راه آسان برای حذف دستگاه تلفن همراه خود به عنوان یک هدف وجود دارد و آن این است “آنها را از اینترنت قطع کنید!” (به قول خودمون پاک کردن صورت مسئله !!) جالب توجه است که وی به عنوان یک متخصص امنیت ، گوشی هوشمند ندارد. در عوض، او از یک گوشی قدیمی سونی اریکسون برای ارتباطات تلفن همراهی اش استفاده می کند.